【お客様情報流出に関するお詫びとお知らせ】≪Notice and Apology Regarding a Date Breach in Client Information≫

2018年6月21日 当社の外国語WEBサイトにおける宿泊予約システムを業務提携しているFASTBOOKING社から不正アクセスがあり、宿泊をご予約されたお客様の情報(氏名・性別・メールアドレス・電話番号・ご到着日・ご出発日)が流出したとの報告を受けました。尚、流出された情報には、クレジットカード番号等は含まれておりません。

原因となりましたFASTBOOKING社のシステム改善は既に終了しております。また、情報が流出したお客様に対しては個別にご案内をいたしております。このような事態を引き起こし、お客様及び関係各所様へ多大のご心配とご迷惑をおかけし誠に申し訳ございません。

尚、本件につきましては既に個人情報保護委員会に報告いたしております。

On June 21,2018 the company to which we outsource international language online accommodation reservations, FASTBOOKING, experienced an unauthorized access to data. We were soon notified that some customer information (name, gender,email address, phone number, date of arrival/departure) from reservations in this system had been breached. Please note that credit card numbers, etc., were not a part of the breached information.

The issue that caused this incident has been resolved by FASTBOOKING and we are directy contacting each individual customer that was affected.

We sincerely apologize for this incident and the great worry and inconvenience caused to our valued customers and related parties. Finally, please note that Personal Information Protection Committee has been about this incident.

Respectfully,

六本木ホテルS Roppongi Hotel S

総支配人 General Manager